Grundejerforeningen Bredekæret
Referat af Generalforsamling 18. april 2012
Regnskab 2011/2012
Budget 2012/2013
Generalforsamling 2012
Referat fra ordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Bredekæret onsdag den 18. april
kl. 19.00 i Biblioteket, Ågerup.
Fremmødte: nr. 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 14, 16, 18, 21, 22, 26, 28 - Referent: Kim
Dagsorden:
1. Valg af dirigent.
2. Bestyrelsens beretning
3. Aflæggelse af regnskab
4. Indkomne forslag
5. Budget, herunder fastsættelse af kontingent
6. Valg af bestyrelse og suppleanter
7. Valg af revisor og revisorsuppleanter
8. Eventuelt
1. Valg af dirigent
Aftenens dirigent blev Ernst, som sikrede at alle formalia blev overholdt gennem hele mødet – der var endda perioder med god ro og orden.
2. Bestyrelsens beretning
Formanden har lovet milde vintre – og det løfte blev indfriet i år. Ingen udgift til snerydning - (regning kom først efter regnskab var afsluttet :-)
Revneforsegling af vejene var lidt mere omfattende, end vi havde forventet, men vi er fortsat af den overbevisning, at det er værd at vedligeholde, så vi kan udskyde de større asfaltarbejder.
Én arbejdsdag har været gennemført – den anden blev droppet pga. dårligt vejr og for ringe fremmøde.
Vi har afsluttet flere års drøftelse af muligheder med antenne anlæg og tilhørende signaler. Resultatet er, at signalfordelingsanlægget i Bredekæret nu tilhører Stofa, som fremover driver og vedligeholder anlægget.
For at sikre signal frem til Bredekæret har vi planlagt en nødvendig omkostning på ca. 10.000 til en linieforstærker. Jf. lokalplanen har vi pligt til at sikre signal til det fælles anlæg, men omkostningen er en engangsomkostning, da Stofa fremover har påtaget sig forsyningsopgaven.
Vi har fået en aftale med Rafn & Søn om tilbagesøgning af byggemodningsmidler til de parceller, som ønskede at deltage. Ca. 85% deltager, og vi venter spændt på resultatet.
Der er planlagt 2 arbejdsdage i dette år, hvoraf den første er allerede den 29. april kl. 10.00. Vi starter tidligt i år, idet vi gerne vil have bugt med dele af randbeplantningen. Det er derfor planen, at vi på den østligste sti (den ved åen) fjerner den yderste række buske, således at lygtepælene kommer fri af buske og små træer.
Beretningen vedtaget.
3. Aflæggelse af regnskab
Omdelt til alle og gennemgang af kasserer.
Omkostninger til snerydning er først med i det nye regnskabsår (ca. 3000 kr.).
Også i år nåede vi at få alle kontingent indbetalinger på plads inden lukning af regnskabet, men det var kun takket være en ihærdig indsats fra kassereren. Sjovt nok er der altid to grundejere (og så de samme), som ikke kan finde ud af at betale til tiden – og skal rykkes flere gange. Det er sgu’ SLAPT.
Vi har haft en lidt dyr reparation af traktor, til gengæld har der stort set ikke været omkostninger siden 2004, hvor vi købte den. Men vi skal naturligvis overveje, hvornår det er tid til udskiftning frem for reparation.
Regnskabet blev godkendt med applaus!
4. Indkomne forslag
Forslag fra bestyrelsen:
Et vandløbslav for alle grundejere langs Roskilde Kommunes vandløb er under etablering. Formålet er bl.a. at sikre grundejernes interesser overfor Kommunen i spørgsmål om vand-stand, forurening, vedligeholdelse o.lign.
Generalforsamlingen giver bestyrelsen mandat til at tegne medlemskab efter udsendelse af det kommende vandløbslav's vedtægter og information om aktiviteter og kontingent i høring hos alle Grundejerforeningens medlemmer, og en sådan høring viser en positiv indstilling til medlemskabet.
Forslag blev vedtaget med store klapsalver. Det er interessant, at vi i den grad er med på ”vandlavs-bølgen” og at så mange af foreningens medlemmer har indsigt og viden om vandlav. Det tegner godt for vores nærmiljø!
5. Budget, herunder fastsættelse af kontingent
Der foreslås uændret kontingent og budget som omdelt.
Budget og kontingent vedtaget som fremlagt. Dog med en god drøftelse af omkostning til antenneforstærker, budgetteret vedligehold af traktor og endelig om det er muligt at afholde arbejdsdage uden at bruge penge til bortskaffelse af affald.
6. Valg af bestyrelse og suppleanter
Den nuværende bestyrelse og suppleant (Ernst, 26) blev genvalgt da der ikke var andre, som magtede opgaven. Der var stor angst for nedslidning i jobbet.
7. Valg af revisor og revisorsuppleanter
Annette og Jens fortsætter – hvilket er helt i tråd med sædvane. Og tak for det!
Gad vide om Dronningens fortjenstmedalje også kan gå til ihærdige og vedholdne personer I grundejerforeninger (I så fald er Annette en oplagt kandidat).
8. Eventuelt
- Er vores forsikring som den skal være – vi vil ”tryg-prøve” den, for at se om dækning og pris er fornuftig.
- Der skal nok tages et ”kig” på overfladedræn på legeplads. Der synes at være for meget vand på græsset.
- Kan vi komme mosegrise/muldvarper til livs på fællesareal – de ødelægger vores plæneklipper (og truer med at invadere Henriks have – han har anlagt hængekøje, da drømmeseng ikke kan stå plant på jorden mere).
- Kontakt til kommunen for at få den entrepenør, som renser åen op, til at lade være med at rense sine maskiner på vores veje.
- Og så kom vi da heldigvis også til at tale lidt om de kanaler, som vi godt kunne ønske os fra Stofa. Det der med antennesnak – det stopper aldrig – selvom vi er blevet ”stofavælgere”.
Formanden takkede for en god generalforsamling og også en tak til dirigenten (Ernst).
Referent: Kim Brejndal
Godkendt af Bestyrelsen, St. Valby den 22. april 2012.
Bilag: godkendt regnskab og budget
Resultatopgørelse for 2011/2012
|
Faktisk |
Faktisk pr. |
Budget |
Faktisk |
Budget |
|
2011/2012 |
medlem |
2011/2012 |
2010/2011 |
2012/2013 |
|
|
|
|
|
|
Kontingenter |
64.000 |
2.000 |
64.000 |
64.000 |
64.000 |
Renter |
61 |
2 |
0 |
31 |
50 |
Ejendomsmæglere - eksp. af div. |
250 |
8 |
500 |
250 |
0 |
|
|
|
|
|
|
Indtægter i alt |
64.311 |
2.010 |
64.500 |
64.281 |
64.050 |
|
|
|
|
|
|
Græsslåning |
9.000 |
281 |
9.000 |
9.000 |
9.000 |
Drift af traktor |
10.206 |
319 |
5.000 |
2.455 |
7.000 |
Vejvedligeholdelse |
12.350 |
386 |
5.000 |
0 |
7.000 |
Snerydning |
0 |
0 |
18.000 |
26.862 |
15.000 |
Fællesareal vedligeholdelse |
100 |
3 |
2.000 |
4.000 |
5.000 |
Bortkørsel af affald |
0 |
0 |
5.000 |
4.500 |
0 |
Forplejning, arbejdsdage |
976 |
30 |
2.000 |
1.366 |
2.000 |
Kabel-TV, linieforstærker |
0 |
0 |
0 |
0 |
10.000 |
|
|
|
|
|
|
Vedligeholdelse i alt |
32.632 |
1.020 |
46.000 |
48.183 |
55.000 |
|
|
|
|
|
|
Generalforsamling |
89 |
3 |
200 |
85 |
100 |
Sportsfest, Ågerup |
122 |
4 |
500 |
201 |
200 |
Sommerfest, Bredekæret |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Andet - beboermøde |
92 |
3 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
Møder i alt |
303 |
9 |
700 |
286 |
300 |
|
|
|
|
|
|
Kontorhold |
451 |
14 |
0 |
0 |
500 |
Forsikring |
3.500 |
109 |
3.500 |
3.378 |
4.000 |
Bankgebyr |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
Kontorhold i alt |
3.951 |
123 |
3.500 |
3.378 |
4.500 |
|
|
|
|
|
|
Omkostninger i alt |
36.886 |
1.153 |
50.200 |
51.847 |
59.800 |
|
|
|
|
|
|
Arbejdsdage |
2.000 |
63 |
4.000 |
3.600 |
4.000 |
|
|
|
|
|
|
Resultat i alt |
25.425 |
795 |
10.300 |
8.834 |
250 |
|
|
|
|
|
|
Balance
Aktiver |
|
|
|
|
|
|
29. februar 2012 |
Pr. medlem |
Budget Ult 2011/12 |
28. februar 2011 |
Budget Ult 2012/13 |
Kasse |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bank - drift |
13.113 |
410 |
12.229 |
15.488 |
3.770 |
Bank - vejfond |
30.007 |
938 |
25.000 |
7 |
40.000 |
Tilgodehavende kontingent |
0 |
0 |
0 |
2.600 |
0 |
Andre tilgodehavender |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Aktiver i alt |
43.120 |
1.348 |
37.229 |
18.095 |
43.770 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Passiver |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Skyldige arbejdsdage |
600 |
19 |
1.000 |
1.000 |
1.000 |
Forudbetalt kontingent |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kassekredit |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Passiver i alt |
600 |
19 |
1.000 |
1.000 |
1.000 |
|
|
|
|
|
|
Egenkapital primo |
17.095 |
534 |
25.929 |
8.261 |
42.520 |
Årets resultat |
25.425 |
795 |
10.300 |
8.834 |
250 |
Egenkapital ultimo |
42.520 |
1.329 |
36.229 |
17.095 |
42.770 |
|
|
|
|
|
|
Balance |
43.120 |
1.348 |
37.229 |
18.095 |
43.770 |
Venlig hilsen bestyrelsen