Grundejerforeningen Bredekæret
Referat af Generalforsamling 20. april 2011
Regnskab 2010/2011
Budget 2011/2012
Generalforsamling 2011
Referat fra generalforsamling i Grundejerforeningen Bredekæret onsdag den 20. april
kl. 19.00 i Biblioteket, Ågerup.
Fremmødte: nr. 2, 4, 6, 12, 16,18, 21, 24, 26 og 30 - Referent: Jon
Dagsorden:
1. Valg af dirigent.
2. Bestyrelsens beretning
3. Aflæggelse af regnskab
4. Indkomne forslag
5. Budget, herunder fastsættelse af kontingent
6. Valg af bestyrelse og suppleanter
7. Valg af revisor og revisorsuppleanter
8. Eventuelt
1. Valg af dirigent
Aftenens dirigent blev Ernst.
2. Bestyrelsens beretning
Vinteren har været hård og begyndte tidligt, så udgifterne til snerydning og saltning overstiger klart vort budget, men bestyrelsen har opfattelsen af, at der har været tilfredshed med kvaliteten af snerydning, og at saltning, som vi ikke har benyttet tidligere, har gjort vore veje mere sikre.
YouSee udsendte brev til TV-kabelabonnenterne i slutningen af december med tilbud om, at vi kvit og frit kunne overtage antenneanlæg og fremover selv administrere opkrævning og valg af programmer gennem dannelsen af en antenneforening. Da vi kunne fortælle YouSee, at vi ikke har noget selvstændigt antenneanlæg i Bredekæret, men får vore signaler fra antenneforening i Ågerup, har YouSee foreløbig sat sagen i bero. Vi modtager altså fortsat de kanaler, vi har haft de sidste par år.
Arbejdsdagen i september blev brugt til en kraftig beskæring af randbeplantningen med hælp en af såkaldt vertikalskærer, der er monteret på en traktor, og som kan skære og klippe mere effektivt, end vi selv kan med håndkraft.
En påkørt lygtepæl ved nr. 31 er anmeldt til DONG, og de har bekræftet at have modtaget opgaven med at opsætte en ny eller reparere den. Hvornår er uvist. En påkørt lygtepæl ved indkørslen til Bredekæret er repareret.
Der er opstået revner i asfalten i løbet af vinteren og bestyrelsen planlægger en revneforsegling inden vinter. Eventuelt kan vi med lidt ekspertbistand selv udføre arbejdet på én af vore arbejdsdage.
Formanden omtalte den information, der var tykt på indkaldelsen til generalforsamlingen. Den omhandler mulighed for at få undersøgt, om der er betalt for meget ejendomsskat på baggrund af evt. forkert beregning ift byggemodningen. Understregede at det er den enkelte grundejer, der selv skal rejse sagen - evt. via henvendelse til Rafn & Søn på tlf. 7027 2741 eller www.rafnogsoen.dk.
Beretningen vedtaget.
3. Aflæggelse af regnskab
Regnskab godkendt af revisor blev omdelt. Vi er uden gæld og havde derfor budgetteret med at begynde at henlægge til vejfond, men snerydning og saltning udgør ekstraordinære store omkostninger for regnskabsåret, så der er endnu ikke hensat penge til vejfonden.
Øvrige udgifter er nogenlunde i overensstemmelse med de budgetterede.
Regnskabet godkendt.
4. Indkomne forslag
Ingen forslag modtaget.
5. Budget, herunder fastsættelse af kontingent
Budget og uændret kontingent vedtaget som fremlagt.
6. Valg af bestyrelse og suppleanter
Den nuværende bestyrelse og suppleant (Ernst, nr. 26) blev genvalgt.
7. Valg af revisor og revisorsuppleanter
Annette (nr. 7) og Jens (nr. 16) blev genvalgt.
8. Eventuelt
- Det blev påpeget, at der manglede snerydning fra vendepladser for enden af vejene ud til stien. Bestyrelsen undersøger mulighederne for at få dette gjort i den kommende vinter
- Græsslåning af fællesarealer på skift mellem de enkelte grundejere blev foreslået som alternativ til den nuværende ordning med betaling for græsslåning. Der var enighed om, at det kunne være et ønskværdigt udtryk for fælleskab i Bredekæret, men at det ikke nok ikke var en reel mulighed - bl.a. blev problemer med administration og spørgsmål om, hvad man kunne gøre, hvis enkelte grundejere ikke ville være med eller ikke udførte deres opgave.
- Generalforsamlingen henstiller at hække ud til fortove holdes klippet, så der altid er fri passage for fodgængere.
- En flishakker foreslås lejet til brug ved klipning af randbeplanting for at undgå udgifter til bortkørsel af afklip og for at bruge flisen ved parkeringsplads og randbeplantning. Bestyrelse vil arbejde for dette, men gjorde opmærksom på, at der så ikke bliver mulighed for at grundejerne kan lægge deres haveaffald på parkeringspladsen, men at de selv må transportere dette til genbrugspladsen.
- Beskæring af randbeplantning i højden blev omtalt. Bestyrelsen opfordres til at se på hvilke træer og buske, der bør beskæres i højden.
- Vedligeholdelse af randbeplantning ud mod den brede skolesti er en kommunal opgave. Bestyrelsen opfordres til at tale med kommunen om en beskæring.
- Grundejeren som har store træer mellem nr. 24 og 26 (ved stien) har sagt OK til fældning. Bestyrelsen undersøger hvordan og hvornår, det kan gennemføres.
- Arbejdsdage holdes i år søndag den 5. juni og søndag den 30. oktober 2011.
Formanden takkede de fremmødte for diskussionslyst og for god ro og orden!
Referent: Jon Finsen
Godkendt af Bestyrelsen, St. Valby den 1. maj 2011.
Bilag: godkendt regnskab og budget
Resultatopgørelse for 2010/2011
Budget for 2011/2012
|
Faktisk |
Faktisk pr. |
Budget |
Faktisk |
Budget |
|
2010/2011 |
medlem |
2010/2011 |
2009/2010 |
2011/2012 |
|
|
|
|
|
|
Kontingenter |
64.000 |
2.000 |
64.000 |
64.000 |
64.000 |
Renter |
31 |
1 |
0 |
188 |
0 |
Ejendomsmæglere - eksp. af div. |
250 |
8 |
500 |
500 |
500 |
|
|
|
|
|
|
Indtægter i alt |
64.281 |
2.009 |
64.500 |
64.688 |
64.500 |
|
|
|
|
|
|
Græsslåning |
9.000 |
281 |
9.000 |
8.500 |
9.000 |
Drift af traktor |
2.455 |
77 |
5.000 |
800 |
5.000 |
Vejvedligeholdelse |
0 |
0 |
5.000 |
7.925 |
5.000 |
Snerydning |
26.862 |
839 |
7.000 |
11.688 |
18.000 |
Fællesareal vedligeholdelse |
4.000 |
125 |
1.000 |
1.000 |
2.000 |
Bortkørsel af affald |
4.500 |
141 |
5.000 |
6.131 |
5.000 |
Forplejning, arbejdsdage |
1.366 |
43 |
2.000 |
1.776 |
2.000 |
Renter, banklån |
0 |
0 |
0 |
651 |
0 |
|
|
|
|
|
|
Vedligeholdelse i alt |
48.183 |
1.506 |
34.000 |
38.470 |
46.000 |
|
|
|
|
|
|
Generalforsamling |
85 |
3 |
300 |
183 |
200 |
Sportsfest, Ågerup |
201 |
6 |
500 |
388 |
500 |
Sommerfest, Bredekæret |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Andet |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
Møder i alt |
286 |
9 |
800 |
571 |
700 |
|
|
|
|
|
|
Kontorhold |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Forsikring |
3.378 |
106 |
3.300 |
3.106 |
3.500 |
Bankgebyr |
0 |
0 |
25 |
11 |
0 |
|
|
|
|
|
|
Kontorhold i alt |
3.378 |
106 |
3.300 |
3.106 |
3.500 |
|
|
|
|
|
|
Omkostninger i alt |
51.847 |
1.620 |
38.100 |
42.147 |
50.200 |
|
|
|
|
|
|
Arbejdsdage |
3.600 |
113 |
5.000 |
4.400 |
4.000 |
|
|
|
|
|
|
Resultat i alt |
8.834 |
276 |
21.400 |
18.142 |
10.300 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Balance
Aktiver |
|
|
|
|
|
|
28. februar 2011 |
Pr. medlem |
Budget Ult 2010/11 |
28. februar 2010 |
Budget Ult 2011/12 |
Kasse |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bank - drift |
15.848 |
484 |
661 |
7.654 |
3.395 |
Bank - vejfond |
7 |
0 |
30.000 |
7 |
25.000 |
Tilgodehavende kontingent |
2.600 |
81 |
0 |
2.000 |
0 |
Andre tilgodehavender |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Aktiver i alt |
98.095 |
565 |
30.661 |
9.661 |
28.395 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Passiver |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Skyldige arbejdsdage |
1.000 |
31 |
1.000 |
1.400 |
1.000 |
Forudbetalt kontingent |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kassekredit |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Passiver i alt |
1.000 |
31 |
1.000 |
1.400 |
1.000 |
|
|
|
|
|
|
Egenkapital primo |
8.261 |
258 |
8.261 |
-9.881 |
17.095 |
Årets resultat |
8.834 |
276 |
21.400 |
18.142 |
10.300 |
Egenkapital ultimo |
17.095 |
534 |
29.661 |
8.261 |
27.395 |
|
|
|
|
|
|
Balance |
18.095 |
565 |
30.661 |
9.661 |
28.395 |
Venlig hilsen bestyrelsen